Storing back-up server Risolto
Priorità - Medio

Momenteel ondervinden wij een storing op een van onze back-up servers. Hierdoor is het niet mogelijk om handmatig een back-up te maken van je website via Installatron. Onze andere back-up systemen draaien zonder verstoringen. 

Storing iDeal Risolto
Priorità - Critico

Wij ervaren momenteel problemen met het verwerken van betalingen met iDeal. Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om direct met iDeal te betalen. Wij raden aan om bestellingen en openstaande facturen te betalen via bankoverschrijving. Het is wel mogelijk om middels een betaalverzoek te betalen met iDeal. Neem hiervoor contact met ons op. 

Onze bankgegevens zijn:

IBAN: NL66 SNSB 0938 1241 88

Naam: Zimple Creations

Bank: SNS Bank

Gelieve de factuurnummer te vermelden in de beschrijving


Update 03-08-2022 14:00

Het is voor een groot deel van de facturen weer mogelijk om te betalen met iDeal. We verwachten dat donderdagochtend alle problemen zijn verholpen. 

Storing Web223 Risolto
Priorità - Critico

Wij ervaren op dit moment een storing op Web223. Hierdoor zijn sommige websites en tijdelijk niet bereikbaar. Wij werken momenteel hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak!

Onderhoud website Risolto
Priorità - Critico

Op vrijdag 20 mei zullen wij tussen 13:00 en 15:00 onze website en paneel voorzien van de meest recente updates. Hierdoor is het Zimple Web Paneel ongeveer een kwartier onbereikbaar. Hierdoor is het niet mogelijk om bestellingen te plaatsen, betalingen te doen of facturen in te zien. De klantenservice blijft uiteraard beschikbaar voor al je vragen. 

Onze excuses voor enig ongemak!

Update 14:50: Updates zijn succesvol geïnstalleerd. 

 

[VPS] Let's Encrypt SSL storing Risolto
Priorità - Alto

Er zijn momenteel verschillende storingen bekend met SSL-certificaten op onze VPS servers. De oorzaak hiervan is het vervallen van het digitale root-beveiligingscertificaat DST Root CA X3 van Let's Encrypt. Dit zorgde bij miljoenen gebruikers wereldwijd voor verbindingsproblemen. 

Meer informatie over dit probleem staat vermeld in dit artikel.

Bij ons bekende storingen:

  • Geen verbinding kunnen maken met de beveiligde SMTP-poort
  • Verschillende SMTP-plugins (Wordpress) kunnen geen beveiligde verbinding maken
  • Mailprogramma's zoals Outlook en Gmail kunnen geen beveiligde verbinding maken met de mailserver

Managed VPS
De servers van onze Managed VPS gebruikers zullen op zeer korte termijn worden voorzien van de nieuwste updates en meest recente versie van Let's Encrypt. Dit moet het probleem verhelpen.

Unmanaged VPS
Wij raden aan om zo snel mogelijk de nieuwste versie van Let's Encrypt te installeren. Vraag, indien de storingen niet verhelpen, een nieuw certificaat aan voor je hostname en/of domein op je VPS. 

 

 

VPS spoedonderhoud Risolto
Priorità - Critico

In verband met spoedwerkzaamheden in het datacentrum zijn enkele VPS nodes (VPS Next Gen) tijdelijk in onderhoud. Wij verwachten dat de downtime van korte duur zal zijn. 

Update 10:00: De werkzaamheden van afgelopen nacht zijn succesvol verlopen. De gemiddelde downtime bedroeg 5 minuten en 37 seconden. Alle diensten draaien weer stabiel.

Verminderde prestaties Web1 Risolto
Priorità - Alto

Op dit moment is er sprake van spoedonderhoud aan Web1. Hierdoor is er sprake van verminderde prestaties van de webserver.

Onze excuses voor het ongemak!

Toevoegen PHP 8.0 Risolto
Priorità - Basso

Tussen maandag 7 en vrijdag 11 juni zullen wij PHP 8.0 toevoegen aan alle webservers. Wij verwachten geen downtime of andere ongemakken. 

Na vrijdag 11 juni is de nieuwste versie van PHP beschikbaar voor alle shared webhostingpakketten. 

PHP selector niet beschikbaar Risolto
Priorità - Medio

In verband met onderhoud is de PHP selector op Web1 niet beschikbaar. Wij verwachten dit op zaterdagavond afgerond te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Server spoedupdates Risolto
Priorità - Critico

Op dinsdagavond 4 mei zullen wij tussen 20:00 en 21:00 spoedonderhoud verrichten aan alle webservers. Het spoedonderhoud zal enkele kritieke beveiligingslekken in de mailservers verhelpen. De kwetsbaarheden komen voor in mailserversoftware Exim en kunnen door kwaadwillenden misbruikt worden voor verschillende soorten aanvallen. 

Als webhoster staat veiligheid ontzettend hoog in het vaandel. Wij hebben daarom besloten om direct de nieuwste updates te installeren, waarmee de beveiligingslekken worden gedicht. Wij verwachten geen downtime, maar de kans bestaat op hier en daar een korte onderbreking. 

Server onderhoud Risolto
Priorità - Alto

Op dinsdag 17 november zal er vanaf 23:00 onderhoud plaatsvinden op Web 1. Deze server zal woeden voorzien van de meest recente kernel en bijhorende updates. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om de server opnieuw op te starten. De verwachte downtime bedraagt ongeveer 15 minuten.

Onze excuses voor enig ongemak!

UPDATE 23:20: Server Web1 is voorzien van de meest recente updates. De downtime bedroeg 9 minuten. Al onze diensten draaien zijn inmiddels weer beschikbaar!

Gerapporteerd probleem met PHP selector op Web1 Risolto
Priorità - Medio

Er zijn momenteel problemen bekend met de PHP selector op Web1. Het gaat hierbij enkel om het wijzigen en instellen van PHP. 

We verwachten dit spoedig te hebben verholpen.

Update 01:00: Het probleem is inmiddels opgelost. De PHP selector werkt weer zonder problemen. 

Downtime Web1 Risolto
Priorità - Critico

Op zondagnacht 27 september zal webserver Web1 tussen 00:00 en 03:00 worden verplaatst naar een nieuwe locatie van het datacenter. Hierdoor zal Web1 enige tijd onbereikbaar zijn. De downtime duurt naar verwachting tussen de 30 en 90 minuten. 

De verplaatsing van de server is onderdeel van onze grote migratie naar het Maincubes datacentrum. Uiteindelijk zullen al onze diensten naar deze locatie worden verplaatst. 

Wij doen er alles aan om de downtime niet langer te laten duren dan nodig is. Onze excuses voor enig ongemak!

Gepland onderhoud registrar Risolto
Priorità - Alto

In verband met netwerkonderhoud bij onze registrar is het op zondag 6 september tussen 06:00 en 09:00 uur niet mogelijk om domeinnamen te registreren.

Daarnaast is het wijzigen van de nameservers op dat moment niet mogelijk.

Onze excuses voor enig ongemak!

Gepland onderhoud Web 1 Risolto
Priorità - Medio

Om de performance van Web 1 zo optimaal mogelijk te houden, hebben wij extra CPU's en RAM-geheugen toegevoegd aan Web 1. Hiervoor is echter een korte reboot noodzakelijk. 

De verwachte downtime bedraagt minder dan 60 seconden. De overige werkzaamheden hebben geen effect op de bereikbaarheid van de server. 

Update: De updates zijn succesvol geinstalleerd.

Server updates Risolto
Priorità - Medio

Op zondagavond 30 augustus zullen wij onderhoud verrichten aan Web 1. Tussen 22:00 en 23:00 wordt de server voorzien van de meest recente updates. 
Er zal naar verwachting géén downtime zijn, hoewel de laadtijd van je website misschien langer zal zijn dan gebruikelijk. 

 

 

Datacenter onderhoud Risolto
Priorità - Critico

Op woensdag 22 april zal het datacentrum onderhoud verrichten aan de netwerkswitches. Dit heeft tot gevolg dat alle systemen in het datacentrum tussen 23:00 en 23:30 opnieuw zullen worden opgestart. Dit heeft gevolgen voor de gebruikers op webserver Web1 (web1.zimpleweb.nl). De verwachte downtime bedraagt tussen de 5 en 10 minuten. 

Het datacentrum heeft aangegeven dat dit onderhoud noodzakelijk is voor de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Wij zullen woensdagavond via e-mail (info@zimpleweb.nl) en ons WhatsApp-nummer (085 301 38 57) langer bereikbaar zijn, zodat we al je vragen kunnen beantwoorden. 

UPDATE 23/04/2020 00:16 - Het onderhoud is inmiddels succesvol verricht. De gemiddelde downtime was 11 minuten. 

 

Netwerkstoring datacentrum Risolto
Priorità - Critico

Momenteel is een meerderheid van onze servers onbereikbaar door een netwerkstoring in het datacentrum. Het datacentrum heeft aangegeven alles te zullen doen om de storing te verhelpen. Een conflict in een grote netwerkschakelaar lijkt vooralsnog de oorzaak te zijn. Zij houden de situatie nauwlettend in de gaten. Onze excuses voor het ongemak!

Update: de storing is inmiddels opgelost en alle diensten draaien weer naar behoren. De storing heeft tussen de 10 en 20 minuten geduurd, afhankelijk van de server. Wij hebben contact opgenomen met het datacentrum en zij zullen direct onderzoek doen naar de exacte oorzaak van de netwerkstoring. Wij zullen over de uitkomst van dit onderzoek worden geïnformeerd.